تغذیه قبل از ورزش

یک ورزشکار باید یک رژیم غذایی متعادل ( هر پنج گروه غذایی را مصرف کند )، متنوع ( یعنی در هر گروه غذایی از همه نوع آن استفاده شود )، کافی ( یعنی میزان نیاز روزانه هر فرد به او برسد ) و با کنترل، کالری داشته باشد . رژیم غذایی مناسب یک فرد ورزشکار باید پر کربوهیدرات ( 55 - 65 درصد کل کالری مورد نیاز ) کم چربی ( کمتر از 30 درصد کل کالری ) و پروتئین کافی بسته به نوع ورزش ( 10 - 15 درصد کل کالری ) داشته باشد در بیماران مزمن کلیوی نمک رژیمی مصرف نشود چون دارای kcl می باشد و مضر است. غذاهای با گلایسمیک ایندکس پایین قبل از ورزش مصرف شود چون باعث آزاد سازی پیوسته و آهسته گلوکز در خون می شود و سطح گلوکز خون برای مدت طولانی تری پایدار نگه داشته می شود

/ 0 نظر / 15 بازدید