جو دو سر و ورزشکاران

جو دو سر ماده غذایی بسیار مغذی ای برای ورزشکاران است. جو دو سر غله ای است که برای قلب مفید بوده و منبع خوبی از کربوهیدرات ها، فیبر محلول، پروتئین ، ویتامین  Bو E ، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها ، کلسیم، منگنز، منیزیم، آهن، روی، اسید فولیک، سلنیوم، فسفر، پتاسیم و سدیم  است. جو دو سر قادر به از بین بردن کلسترول بد و حفظ سطح کلسترول خوب در بدن بوده و به کاهش وزن و کنترل آن کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که  خوردن جو دوسر پرک برای صبحانه ، سطح قند خون را کنترل کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

 

 صبحانه جو دو سر

ترکیب اصلی جو دو سر ، کربوهیدرات است. ترشح آهسته انرژی موجود در جو دو سر ، به دلیل کربوهیدرات های پیچیده آن ، به تثبیت سطح قند خون کمک می کند، بنابراین خوردن جو دو سر برای صبحانه بر میزان سطح قند خون تاثیر زیادی دارد. جو دوسر چربی های ناخواسته کلسترول خون را از بین برده و مقادیر زیادی از کربوهیدرات ها را فراهم می کند. کربوهیدرات منبع اصلی تولید انرژی برای ورزشکاران است. جو دو سر ذخایر انرژی بلند مدتی را فراهم می سازد که منجر به افزایش سطح عملکرد ورزشکاران می شود.

جو دو سر انرژی ورزشکاران را در هنگام تمرین به مدت طولانی تری حفظ کرده و از طریق کاهش جذب گلوکز به جریان خون ، اشتها را محدود می کند. مطالعات علمی نشان داده است که جو دو سر سوخت و ساز بدن را به طور مطلوبی تغییر داده و مصرف آن ، 45 دقیقه تا 1 ساعت قبل از انجام ورزش های شدید ، کارایی بدن را افزایش می دهد.

 

 جو دو سر و میوه

 

جو دو سر استقامت بیشتری را در ورزشکاران القا می کند. بر طبق نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در استرالیا، آن دسته از ورزشکارانی که به مدت 3 هفته جو دو سر مصرف کرده بودند ، چهار درصد استقامت بیشتری در مقایسه با دیگر ورزشکاران داشتند. خوردن جو دو سر به عملکرد ماهیچه کمک می کند. محققان خوردن جو دو سر در آخرین روزهای مانده به مسابقات ورزشی را برای افزایش استقامت و عملکرد بدن توصیه می کنند.

 

جو دو سر حاوی مقادیر زیادی فیبر است که یک نوع آن فیبر محلول است که کلسترول را احاطه کرده و قبل از جذب آن در گردش خون ، آن را دور می کند. در نهایت این امر منجر به کاهش LDL یا همان کلسترول بد خون می شود. از طرف دیگر ، فیبر نامحلول در سیستم گوارش مانند جارو عمل کرده و مواد زائد را می زداید. فیبر نامحلول ، عبور مواد غذایی را در مسیر گوارش سرعت بخشیده و به کاهش یبوست کمک می کند. 

فیبر و جو دو سر


                                                                 

نوع دیگری از فیبر موجود در جو دو سر،بتا گلوکان است که کلسترول را کاهش داده و به همراه سیستم واکنش ایمنی بدن ، به مبارزه با عفونت های باکتریایی کمک می کند.

 
بتا گلوکان

 
مطالعات علمی نشان داده است که مصرف جو دو سر یک تا سه ساعت قبل از انجام ورزش استقامتی طولانی مدت (بیش از دو ساعت با شدت متوسط) ، عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد. سوپ و یا صبحانه جو دو سر تهیه شده با آب و بدون مواد شیرین کننده همچون قند و شکر ، موجب می شود دونده ها سریع تر و به مدت طولانی تری بدوند. جو دو سر باعث می شود بدن برای تامین سوخت ماهیچه ها با سرعت بیشتری چربی سوزی کند ، این امر اجازه می دهد تا گلیکوژن ذخیره شده در کبد و ماهیچه ها برای استفاده های بعدی حفظ و نگهداری شود.

 

جو دو سر



سبوس جو دوسر نیز، صبحانه ای خوشمزه و آسان است که بدن شما را پس از یک خواب خوب شارژ کرده و انرژی مورد نیازتان را تامین میسازد. سبوس جو دوسر را با آب یا شیر مخلوط کرده و مقداری آجیل و یا میوه خشک یا تازه را به آن اضافه کنید. این مخلوط را پخته و میل کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.



سبوس جو دو سر



/ 3 نظر / 72 بازدید
مریم

سلام وبلاگ زیبایی داری برای افزایش بازدید وبلاگت میتونی به آدرس زیر ثبتش کنی محلی که وبلاگتو ثبت میکنی بزرگترین دایرکتوری وبلاگ نویسان ایران است ممنون http://link.arenawatch.ir

سیستان ورزش

با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست و همکار عزیز. از وب سایت شما چندین بار دیدن نمودم مطالب بسیار خوب و ارزنده ای در آن وجود دارد که در بحث تغذیه جالب بود از جنابعالی بابت این همه تلاش و زحمت سپاسگذاریم. شما را در وب سایت خودم سیستان ورزش لینک نمودم. خواستید می توانید مرا با آدرس زیر لینک نمایید تا با هم بیشتر در ارتباط باشیم.ارادتمند شما حسینعلی کشته گر از زابل .آدرسم : وب سایت تحلیلی،آموزشی سیستان ورزش ---- www.sistanvarzesh.ir منتظر حضور و ارتباط حضرتعالی هستم. ممنون

سیستان ورزش

با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست و همکار عزیز. از وب سایت شما چندین بار دیدن نمودم مطالب بسیار خوب و ارزنده ای در آن وجود دارد که در بحث تغذیه جالب بود از جنابعالی بابت این همه تلاش و زحمت سپاسگذاریم. شما را در وب سایت خودم سیستان ورزش لینک نمودم. خواستید می توانید مرا با آدرس زیر لینک نمایید تا با هم بیشتر در ارتباط باشیم.ارادتمند شما حسینعلی کشته گر از زابل .آدرسم : وب سایت تحلیلی،آموزشی سیستان ورزش ---- www.sistanvarzesh.ir منتظر حضور و ارتباط حضرتعالی هستم. ممنون