سویا یا لوبیا سویا یک منبع غنی و ارزان از پروتئین است. ارتفاع این گیاه  از 0.2 تا 2.0 متر متفاوت است و ساقه و برگ های آن با موهای ریز قهوه ای یا خاکستری پوشیده شده است. هر غلاف به طول 3-8 سانتی متر و معمولا شامل دو تا چهار دانه به قطر 5-11 میلی متر است. نمونه هایی از محصولات سویا عبارتند از : لوبیا سویا ، سویا، شیر سویا، جوانه سویا، پنیر سویا، آرد سویا، ماست سویا و  پودر سویا.

سویا و خواص آن




:: برچسب‌ها: تغذیه ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : سه‌شنبه ٢٦ آذر ۱۳٩٢
نظرات ()

حجم تمرین به عنوان مقدار کار انجام شده می باشد که از بخشهای زیر تشکیل می شود

حجم تمرینات

 

۱-      زمان و مدت تمرین (به ساعت)

۲-      مجموع مقدار وزنه ای که در هر جلسه تمرین یا مرحله تمرین بلند می شود

۳-      مقدار فعالیت و تعداد تمریناتی که در هر جلسه تمرین اجرا می شود

۴-      تعداد ست ها و تکرارهای هر جلسه تمرینی

 




:: برچسب‌ها: علم تمرین
ن : بهنام پارسا
ت : دوشنبه ٢٥ آذر ۱۳٩٢
نظرات ()

 

 هزار کامنت در صفحه شخصی لیونل مسی. آیا این هم حماسه‌ای است در تاریخ ایرانیان؟!
 
در چندسال گذشته هر وقت سایت‌های بین المللی اقدام به نظرسنجی یا رای‌گیری درباره مسائل ورزشی کردند که در آن یک نماینده از ایران هم حضور داشت، ورزش‌دوستان ایرانی با هجوم خود به سایت مربوط، ورزشکار ایرانی را انتخاب می‌کردند.

به گزارش ایسنا ، شاید نخستین بار این اقدام در انتخاب حسین رضازاده به عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان صورت گرفت. در سال‌هایی که قهرمان اردبیلی هنوز وزنه می‌زد سایت جهانی فدراسیون وزنه‌برداری اقدام به نظرسنجی کرده بود تا قوی‌ترین را انتخاب کند. در آن زمان هنوز اینترنت مثل الان بین ایرانی‌ها جا نیفتاده بود اما همه با اطلاع‌رسانی به یکدیگر و حرکت گروهی کاری کردند که هجوم زیادی به سایت فدراسیون جهانی انجام شود و در نتیجه انتخابات مخدوش شد.




:: برچسب‌ها: حاشیه های ورزش, فوتبال
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۱٦ آذر ۱۳٩٢
نظرات ()

یک ورزشکار باید یک رژیم غذایی متعادل ( هر پنج گروه غذایی را مصرف کند )، متنوع ( یعنی در هر گروه غذایی از همه نوع آن استفاده شود )، کافی ( یعنی میزان نیاز روزانه هر فرد به او برسد ) و با کنترل، کالری داشته باشد . رژیم غذایی مناسب یک فرد ورزشکار باید پر کربوهیدرات ( 55 - 65 درصد کل کالری مورد نیاز ) کم چربی ( کمتر از 30 درصد کل کالری ) و پروتئین کافی بسته به نوع ورزش ( 10 - 15 درصد کل کالری ) داشته باشد در بیماران مزمن کلیوی نمک رژیمی مصرف نشود چون دارای kcl می باشد و مضر است. غذاهای با گلایسمیک ایندکس پایین قبل از ورزش مصرف شود چون باعث آزاد سازی پیوسته و آهسته گلوکز در خون می شود و سطح گلوکز خون برای مدت طولانی تری پایدار نگه داشته می شود




:: برچسب‌ها: تغذیه ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : جمعه ۱٥ آذر ۱۳٩٢
نظرات ()

ترکیب مکمل ها با هدف چربی سوزی

هر چند ممکن است هدف اصلی اغلب شما افزایش حجم باشد ولی بدون شک بدون سوزاندن چربی های اضافی بدن هرگز عضلات ارزشمند تان نمایان نخواهد شد

caffeine

 

و ما در در این زمینه مکمل های را در این زمینه در اختیارتان گذاشته ایم

 




:: برچسب‌ها: مکملهای ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : جمعه ۱٥ آذر ۱۳٩٢
نظرات ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.