:: برچسب‌ها: همایش تربیت بدنی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ٢٩ مهر ۱۳٩۱
نظرات ()

پروژه ای که هدف آن استفاده از خاطرات فوتبال برای تحریک حافظه افراد مبتلا به آلزایمر و دمانس است، نتایج مثبتی نشان داده است. این پروژه از سوی سازمان “خاطرات ورزشی” که مقرش در اسکاتلند است راه اندازی شده است.




:: برچسب‌ها: سلامتی, سالمندان, روانشناسی ورزشی, یادگیری حرکتی
ن : بهنام پارسا
ت : دوشنبه ۱٧ مهر ۱۳٩۱
نظرات ()

توجه به ورزش همگانی در بین کشور های دنیا از سال ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ با نگرش های متفاوتی صورت پذیرفته است که از آن جمله به غنی سازی اوقات فراغت یا ترویج بهداشت و سلامتی و یا هر دو نگرش در بین مردم میتوان نام برد . انگیزه گرایش به ورزش های همگانی در برخی از کشور ها عبارت است از انگیزه مردم آمریکای لاتین در گرایش به ورزش های همگانی : پر کردن اوقات فراغت خویش ،انگیزه مردم آمریکای شمالی : سلامتی و تندرستی ،انگیزه مردم کره به وزش همگانی به عنوان یک حرکت فرهنگی توجه دارند ،انگیزه مردم سنگاپور : فعالیتی برای پر کردن اوقات فراغت و سلامتی و شادابی،انگیزه مردم استرالیا : زندگی در سراسر عمر با ورزش ، مردم مالزی : حاکمیت ارزش های قومی و سنتی در ایران بالاترین انگیزه شرکت کنندگان در ورزش های همگانی ، ورزش های همگانی ، حفظ سلامتی عمومی و پس از آن تفریحات ، کاهش وزن و درمان بیماری ها است .




:: برچسب‌ها:
ن : بهنام پارسا
ت : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳٩۱
نظرات ()

شاید شما هم با جملاتی مانند : قدتان را تضمینی افزایش میدهیم و یا افزایش قد بدون جراحی و مشابه آن آشنا باشید ، مطالبی را که در ادامه میخوانید ، شما را بصورت کاملاً واقع  بینانه از حقیقت رشد و بلندی قد آگاه می کند.این مطالب شاید بازار بعضی از افراد سودجو را بهم بریزد .

عوامل اصلی رشد عبارتند از :

1-  عوامل وراثتی ( ژنتیک )

2-  تغذیه مناسب ( در دوران کودکی و پس از آن

3-  فعالیت و ورزش کافی

4-  خواب مناسب

 




:: برچسب‌ها:
ن : بهنام پارسا
ت : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳٩۱
نظرات ()

 

مقدمه:

ورزشکاران، مربیان و محققین ورزشی در سراسر جهان در سدد دستیابی به راهی هستند که باعث شود عملکرد ورزشکاران در هنگام مسابقات به بالاترین حد خود برسد. در بسیاری از ورزشها، این عملکرد بالا اغلب با کاهش مشخصی از بار تمرین همراه است که توسط ورزشکاران چند روز قبل از مسابقه انجام می شود. این دوره کاهش تمرین بطور کلی به عنوان دوره taper شناخته شده است[4،9،18،29،32،38]. در اینجا به بررسی اثرات نوع، مدت و تغییرات فیزیولوژیکی در پی دوره های مختلف taper بر اجرای ورزشکاران استقامتی می پردازیم.

Taper، دوره نهایی تمرینات، چند روز یا چند هفته قبل از مسابقه اصلی است و اهمیت بسیار زیادی در عملکرد ورزشکار و نتیجه مسابقه دارد[1،2،5،14،18،21،25،26،35،36].

همراه با یک برنامه taper موفق، یکسری تغییرات فیزیولوِژیکی از جمله تغییرات قلبی-عروقی، متابولیکی، هماتولوژیکی، هورمونی، عصبی-عضلانی و روانی رخ میدهد که در ادامه توضیح می دهیم[2،4،14،18،20،21،25،35].

تعریف Tapering:

Tapering یک تکنیک ورزشی است که برای کاهش  خستگی ناشی از تمرین بدون آسیب به سازگاریهای ایجاد شده بر اثر تمرین طراحی شده است. به عبارت ساده تر دوره Taper یک تلاش برای کاهش تدریجی استرسهای فیزیولوژیکی و روانی از تمرین روزانه در دوران آماده سازی، برای ورزشکاران رقابتی است[18،29].

 هدف از Taper:

ورزشکاران استقامتی اغلب بر تنها یک یا دو مسابقه بزرگ در طول سال تمرکز می کنند. با توجه به تعریف فوق، در آخرین مرحله دوره آماده سازی، درست قبل از مسابقه، یک دوره کاهش در بار تمرین انجام می شود که به آن Taper گفته می شود. هدف اصلی taper کاهش اثرات منفی فیزیولوژیکی و روانی تمرینات روزانه(خستگی) به منظور دستیابی به پیشرفتهای بیشتر در عوامل مثبت تمرین (بهبود آمادگی)است [9،18،24].




:: برچسب‌ها: دانلود مقالات علمی تربیت بدنی, مقالات لاتین
ن : بهنام پارسا
ت : سه‌شنبه ٤ مهر ۱۳٩۱
نظرات ()

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند با استناد به آخرین مطالعاتی که توسط ۱۳ موسسه تحقیقاتی اروپایی بر روی ۲۰۰ هزار نفر انجام شده است. کسانی که مشاغل پر مسئولیت دارند ۲۳ دزصد بیشتر از سایرین دچار سکته قلبی می شوند و درصد ابتلای آنها به بیماری های قلبی هم افزایش می یابد. البته خطرشغل پر مسئولیت به اندازه خطرات ناشی از سیگار کشیدن و ورزش نکردن نیست.




:: برچسب‌ها: سلامتی, پزشکی ورزشی, ورزش همگانی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۱ مهر ۱۳٩۱
نظرات ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.