دریافت برنامه در قالب فایل تصویری ( در 2 قسمت)

قسمت اول         قسمت دوم

 *****************************************

دریافت برنامه در قالب فایل pdf

                
برنامه های آموزشی و همایش های آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در سال  1390 برنامه های آموزشی و همایش های آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در سال 1390



:: برچسب‌ها: کارگاه علمی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳٩٠
نظرات ()

افسردگی در دنیای فوتبال چیز عجیب و غریبی نیست. کافی است یک فوتبالیست مصدوم شود یا یک مهاجم توی گلزنی به مشکل بخورد تا در معرض انواع و اقسام مشکلات روانی قرار بگیرد. این چیزی است که در سال‌های گذشته، بار‌ها برای فوتبالیست‌های ایرانی و خارجی اتفاق افتاده. هنوز یادمان نرفته که کریم باغی، فوتبالیست مشهور سال‌های 60 در تیم‌های شاهین و پرسپولیس، همین چند سال پیش در گفتگوی بلندش با یکی از روزنامه‌های ورزشی اعتراف کرده بود که به خودکشی فکر می‌کند و بعدها ایمان مبعلی، محرم نویدکیا، جواد کاظمیان و دیگران هم به این فهرست اضافه شدند و تازه این‌ها فقط مشتی نمونه خروارند.




:: برچسب‌ها: روانشناسی ورزشی, فوتبال
ن : بهنام پارسا
ت : دوشنبه ٢٦ اردیبهشت ۱۳٩٠
نظرات ()

 به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، روابط عمومی باشگاه استقلال با انتشار فراخوانی از هواداران این تیم خواست تا روز چهارشنبه به ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی بیایند و از تیم استقلال در دیدار با النصر عربستان حمایت کنند.

 متن این فراخوان به شرح زیر است:
 باردیگر پرافتخاترین‌ تیم سرزمین پارس در آوردگاه آسیایی در مسابقه‌ای حساس و در آستانه صعود به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است.
 چهارشنبه 21 اریبهشت منتظر شما هستیم، منتظرم قدوم شما و نفس پاک شما هواداران. تنها 90 دقیقه فرصت برای صعود زمان باقی‌مانده و سکوهای آزادی شما عزیزان را فریاد می‌زند.
 استقلال منتظر استقلالی‌هاست.استقلالی‌هایی که بدون شک مانند کوه خواهند بود و با رعایت فرهنگ و اخلاق و حفظ کرامات تنها به تشویق تیم فوتبال استقلال خواهند پرداخت.
 روز چهارشنبه حما‌سه‌ای دیگر با حضور عاشقان استقلال رقم خواهد خورد .وعده ما ساعت 18 روز چهارشنبه ورزشگاه آزادی تهران.

 

 




:: برچسب‌ها: فوتبال, خبرهای ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : دوشنبه ۱٩ اردیبهشت ۱۳٩٠
نظرات ()

گرچه به ندرت درمورد غدد سیستم درون ریز بدن فکر می کنیم، اما هورمون هایی که این غدد ترشح می کنند تقریباً بر همه سلول ها، اندام ها و عملکردهای بدن اثر می گذارد. سیستم درون ریز در تنظیم وضعیت روانی، رشد، عملکرد بافت ها، و متابولیسم و همچنین عملکردهای جنسی و فرایندهای تناسلی بدن، بسیار سودمند است.




:: برچسب‌ها: فیزیولوژی ورزشی, فیزیولوژی انسان
ن : بهنام پارسا
ت : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳٩٠
نظرات ()

گرفتگی عضلانی زمانی روی می دهد که عضله دچار اسپاسم شده و در آن حالت باقی بماند. این حالت توسط هر عاملی که در انقباض یا ارتجاع عضله دخالت دارد رخ می دهد. مغز از طریق اعصاب ، پیام هایی به عضلات می فرستد ، وقتی سیگنالها از اعصاب به عضلات می رسند یک سری فرایند مرتبط به حرکت مواد معدنی در داخل و خارج عضله ، منجر به انقباض عضله می شود.




:: برچسب‌ها: علم تمرین, فیزیولوژی ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳٩٠
نظرات ()

این قوانین را از اول ژانویه 2001 (11/10/1379) در کلیه مسابقات بین المللی و جهانی و همچنین مسابقات ملی بکار خواهند برد.

توجه: مراجع کلیه ابعاد براساس ابعاد FIVB می باشند.

ابعاد جدید WOVD را منتشر خواهیم کرد.

• فهرست و متون

• خصوصیات و ویژگیهای بازی

• پخش I. بازی

• فصل 1، میادین ورزشی و تجهیزات مربوطه

• فصل 2، شرکت‌کنندگان

• فصل 3، نحوه بازی

• فصل 4، حرکات در بازی

• فصل 5، مداخله در بازی و تأخیرها

• فصل 6، بازیکن لیبرو

• فصل 7، اخلاق و رفتار بازیکنان و اعضای تیم (شرکت‌کنندگان)

• بخش II- داوران ، مسئولیت‌های آنها و علائم رسمی

• فصل 8، داوران





:: برچسب‌ها: قوانین مقرارات رشته های ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳٩٠
نظرات ()

ورزش کردن با لباسهای نایلونی حرارات بدن را به طور غیر عادی بالا می برد و این امر می تواند خطرناک بوده و منجر به ایست قلبی بشود.

به نقل از مدیکال نیوز حدود ۸۰ درصد از انرژی آزاد شده بدن در طول ورزش به صورت حرارت از بدن خارج می شود.

در ازای هر ۵ دقیقه ورزش دمای بدن ۱۰ درجه بالا می رود. از طرفی مهم ترین راه از دست دادن حرارت، تعریق می باشد. به ازای هر لیتر عرق در حدود ۶۰۰ کیلو کالری از انرژی بدن خارج می شود و این رطوبت باعث کاهش دفع حرارت می شود.

حالا اگر افراد در هنگام حرکات ورزشی از لباسهایی یا پوشش پلاستیکی استفاده نمایند، میزان رطوبت به حدی زیاد می شود که عرق روی بدن جریان می یابد و حرارت اتلاف نشده و افزایش می یابد. این مسئله منجر به صدمات ناشی از حرارت شده و خستگی زیاد به ویژه در هوای گرم و مرطوب را به دنبال دارد.

پس نه تنها موجب کاهش وزن نمی شود بلکه چنانچه میزان این عرق بیشتر از مایعات دریافتی بدن باشد سبب کاهش حجم پلاسمای خون شده و با افزایش دمای بدن کاهش توانایی قلب و کاهش تحمل فرد را نیز در پی دارد.

به همین دلیل برخی از افراد در حال انجام حرکات ورزشی دچار مشکلات حاد قلبی و بعضاً ایست قلبی می شوند. کارشناسان معتقدند که استفاده از لباسهای نایلونی در سونای بخار نیز همین اندازه خطر دارد.




:: برچسب‌ها: فیزیولوژی ورزشی, ورزش همگانی
ن : بهنام پارسا
ت : جمعه ٢ اردیبهشت ۱۳٩٠
نظرات ()
یک مطالعه تازه به روی موش های آزمایشگاهی حاکیست که وزنه زدن می تواند در زمینه سوزاندن چربی و محافظت برابر دیابت، به اندازه ورزش های استقامت مانند دویدن موثر باشد.

موشی که دانشمندان آمریکایی در آزمایشگاه به وجود آوردند حامل ژنی بود که وقتی فعال (روشن) می شد باعث رشد عضلاتی مشابه عضلات ناشی از وزنه زدن می شد. وقتی این ژن "خاموش" می شد، موش - که با غذاهای چرب تغذیه شد- چاق شده و مشکلات کبد پیدا کرد.

به گزارش " نشریه متابولیسم سلولی" که این مطالعه در آن چاپ شده است، وقتی این ژن فعال می شد، همان موش چربی را می سوزاند.

به علاوه، بیماری کبد در اثر انباشت چربی که موش در زمان غیرفعال بودن ژن به آن مبتلا شده بود، درمان شد. دیگر اینکه پس از فعال شدن ژن، از مقاومت موش در برابر انسولین کاسته شد. مقاومت نسبت به انسولین به دیابت نوع 2 منجر می شود. این درحالی بود که موش هنوز یک رژیم پرچربی و پر از شکر دریافت می کرد و فعالیت جسمی آن افزایش نیافته بود.

تیم محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون موش ها را از لحاظ ژنتیکی طوری طراحی کرده بودند که عضلات خاصی در آنها پرورش یابشد. این عضلات که به "نوع 2" موسوم است ناشی از ورزش هایی مثل وزنه زدن است. این با عضلاتی که در نتیجه ورزش های استقامت مانند دویدن تشکیل می شود و به "نوع 1" موسوم است فرق دارد.

کِنِت والش از دانشگاه بوستون گفت: ما نشان دادیم که عضلات نوع 2 فقط برای وقتی که می خواهید چیز سنگین بلند کنید مفید نیست. این عضلات همچنین برای کنترل متابولیسم کل بدن مهم است. پروفسور کِن فاکس متخصص تربیت بدنی در دانشگاه بریستول گفت که اکنون ورزش های فشاری، مثل وزنه زدن، به عنوان وسیله ای برای بهبود متابولیسم به تدریج مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: "اگر شما این عضلات را داشته باشید، حتی وقتی کار زیادی نمی کنید درحال سوزاندن انرژی هستید.

"این در حال حاضر موضوعی داغ است. چیزی است که به خصوص می تواند برای افراد مسن تر که ممکن است با ورزش های استقامت مشکل داشته باشند مفید باشد. و می تواند خیلی لذت بخش باشد زیرا تاثیر این ورزش ها سریع آشکار می شود."



:: برچسب‌ها: فیزیولوژی ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : جمعه ٢ اردیبهشت ۱۳٩٠
نظرات ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.