انالله و انا الیه راجعون

شنیدیم، سوختیم و باز گفتیم چه میشود کرد.

شاید از چشمانمان خواندی که شریک اندوهت هستیم.

صحبت از تکرار برای تسلی نمی کنیم، چون خوب میدانی که نعمتی که او میدهد، زمانی باز پس میگیرد.

 

شاید زبانمان نمیتوانست حرف دلمان را بگوید: خواهرمان دنیای آدمکها را ترک گفت تا آنچه ما لایق دیدنش نیستیم به نظاره بنشیند.

 

و ما تنها یک آرزو داریم و بس: کاش وقتی او و دیگران را می بینیم، شرمسار نباشیم

با خبر شدیم خانم زهرا علی نژاد از دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد شیراز

شنبه شب دار فانی را واداع گفتند .

درگذشت دوست عزیزمان خانم علی نژاد را به خانواده محترمشان

و به کلیه دانشجویان و اساتید محترم تربیت بدنی تسلیت میگوییم.




:: برچسب‌ها:
ن : بهنام پارسا
ت : پنجشنبه ٢۸ خرداد ۱۳۸۸
نظرات ()

قابل توجه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد شیراز

برای دریافت نمونه  سوالات و جزوه درس روانشناسی ورزشی (دکتر جمشیدیان) به کپی فارس (میدان نمازی ..ابتدای خ زند) مراجعه فرمائید ...




:: برچسب‌ها:
ن : بهنام پارسا
ت : دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸
نظرات ()

فاکتورهای اثرگذار بر موفقیت برنامه‌های استعدادیابی:

ü      توانایی تشخیص ورزشکاران مستعد در سنین پایین

ü      توانایی پیش‌بینی رشد و تکامل جسمانی ورزشکار

ü      تونایی کسب ضمانت جهت حمایتهای پس از فرآیند

استعدادیابی از والدین، مربیان، فدراسیون‌های ورزشی و سازمان ورزش کشور توانایی حفظ و ایجاد انگیزه جهت شرکت ورزشکار مستعد در رشته ورزشی موردنظر

توانایی گسترش و ارتقاء سطح علمی مربیان که با ورزشکاران مستعد تمرین می‌نمایند.

روش‌های استعدادیابی:

 




:: برچسب‌ها: آموزشی
ن : بهنام پارسا
ت : چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸
نظرات ()

دوره برنامه ریزی تمرینی 3 ماهه :

v     عمومی 30 روز

v     اختصاصی  20 روز

v     قبل از مسابقات  20 روز                   

v     فصل مسابقه  10 روز

v     دوره انتقال  10 روز

v     دو و میدانی از دو واژه دوو میدانی تشکیل شده است .

میدانی :  که شامل کلیه دو ها ، پرش ها ، پرتاب ، پیاده روی ، مواد ترکیبی ( دهگانه مردان ـ هفتگانه زنان ) می باشد .

انواع دو ها :

1 ـ دو سرعت  60 متر داخل سالن ، 100 متر ، 200 متر ، 400 متر

2 ـ دو نیمه استقامت 800 متر ، 1500 متر

3ـ دو استقامت 5000 متر (500/ 5 متر صحرا نوردی دانش آموزان) 10000 متر و دوی ماراتن به مسافت 195/42 کیلومتر می باشد .

4ـ دو با مانع 100 متر بانوان ، 60 متر با مانع داخل سالن ، 110 متر با مانع مردان ، 400 متر با مانع ( 3000 متر با مانع + چاله آب )

5ـ دوهای امدادی :

100× 4امدادی ، 400 × 4 امداد

ب ـ پرش ها

 

شامل : پرش طول ، پرش سه گام ، پرش ارتفاع ، پرش با نیزه

ج ـ پرتاب ها

شامل : پرتاب وزنه ، پرتاب دیسک ، پرتاب نیزه ، پرتاب چکش

د ـ پیاده روی ها

پیاده روی 20 کیلومتر ، 50 کیلومتر مردان ، 10 کیلومت بانوان

هـ ـ مواد ترکیبی

شامل : دهگانه مردان و هفت گانه بانوان

دهگانه مردان : 100 متر ، پرش طول ، پرتاب وزنه ، پرش ارتفاع ، 400 متر ، 110 متر با مانع ، پرتاب دیسک ، پرتاب با نیزه ، پرتاب نیزه ، دو 1500 متر

هفتگانه بانوان : 100 متر با مانع ، پرتاب وزنه ، پرش ارتفاع ، پرش طول ، دو 800 متر ، دو 200 متر ، پرتاب نیزه

اهمیت سرعت :

اهمیت سرعت امروزه در تمام دو ها و میدانیها حتی رشته های دیگر ورزشی تمام مربیان ورزش را به خود جلب نموده است .

سرعت دویدن یکی از عوامل آمادگی جسمانی در ارزیابی ورزشکاران است .

 




:: برچسب‌ها: آموزشی
ن : بهنام پارسا
ت : چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸
نظرات ()

در کشورهای اروپایی و آمریکا، تعداد زیادی از مردم در این مسابقه شرکت می‌کنند. اما اکثر افراد پس از طی حداکثر 20 مایل خسته می‌شوند و از ادامه مسابقه باز می‌مانند.
برای بعضی از افراد دویدن چنین مسافتی طولانی‌ آسان‌تر از دیگران است و این به خصوصیات ژنتیکی و تمرینات آن‌ها پیش از مسابقه مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد بعضی افراد برای دویدن در ماراتن به دنیا آمده‌اند و مجموعه شرایط فیزیکی بدن و فیزیولوژی و ساختار ذهنی آن‌ها، راه روشنی برای موفقیتشان در این ورزش طاقت‌فرسا، گشوده است.




:: برچسب‌ها: فیزیولوژی
ن : بهنام پارسا
ت : دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸
نظرات ()

 

بهبود فعالیت فکری
افزایش بافت استخوانی
افزایش طول عمر
غلبه بر افسردگی
تقویت سیستم تنفسی
بهبود عمل گوارش
تقویت قلب
خواب راحت و عمیق
تنظیم فشار خون
کاهش چربی خون تا حد طبیعی
بهبود گردش خون
کاهش اضافه وزن
 

با اطمینان از اینکه قلبی سالم دارید ، بدوید. بنابر این قبل از شروع ، اجازه دهید قلب شمارا یک پزشک متخصص معاینه کند و اجازه دویدن را به شما بدهد.

1- بهبود فعالیت فکری : آرام بدوید تا
- مغز شما همراه با خون بیشتر ، اکسیژن بیشتری دریافت کند .
- گردش خون شما بیشتر و انتقال اکسیژن جذب شده از شش هایتان به تمام بدن تسهیل گردد.
- فعالیت ذهنی و فکری شما بهبود یابد .
توجه : 5 دقیقه اول فعالیت رابه گرم کردن بدن اختصاص دهید . برای این کار از حرکات نرمشی و کششی استفاده کنید .

2- افزایش بافت استخوانی : به مدت 30 دقیقه آرام بدوید تا
- تعادل بین ساخت و تخریب استخوان حفظ شود ( زیرا استخوانبندی انسان، پیوسته تحت تاثیر عمل سلولهایی است که بافت استخو انی را مستحکم یا تخریب می کنند )
- وزن مخصوص ( تراکم )بافت استخوانی از 30 تا40 در صد نسبت به افرادی که نمی دوند افزایش یابد .
- مواد لازم بافت های استخوانی از خون جذب گردد تا از پوکی استخوان به خصوص در سنین بالا جلو گیری به عمل آید .در روزهای اول می توانید راه رفتن و دویدن را به تناوب انجام دهید ، اما کم کم باید بر میزان دویدن بیفزاید .




:: برچسب‌ها: ورزش همگانی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ٩ خرداد ۱۳۸۸
نظرات ()

برای خواندن مقالات ورزش و دیابت ،

روی ادامه مطالب کلیک کنید.




:: برچسب‌ها:
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ٢ خرداد ۱۳۸۸
نظرات ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.