حدود دو سوم یعنی 65 درصد وزن بدن انسان را آب تشکیل میدهد. آب علاوه بر آنکه بطور خالص و یا در ترکیب مواد غذایی مصرف می شود از سوختن مواد غذایی در بدن نیز بوجود می آید . آب موجود در مواد غذایی دارای بیشترین ویتامینهای محلول در آب و املاح مواد غذایی است و دور ریختن آن موجب تلف شدن این ترکیبات با ارزش خواهد شد . از کل آب بدن قسمت اعظم آن یعنی دو سوم آن در داخل سلولهای بدن ویک سوم آن در خارج سلولها یعنی بین سلولها و پلاسمای خون قرار دارد. 


:: برچسب‌ها: تغذیه ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : چهارشنبه ٢۱ فروردین ۱۳۸٧
نظرات ()
باتوجه به اینکه تامین انرژی در فعالیتهای متفاوت بصورت مختلفی در بدن انجام میگیرد لذا شناخت دستگاههای تولید انرژی بدن برای مربیان و ورزشکاران امری ضروری است.


:: برچسب‌ها: فیزیولوژی
ن : بهنام پارسا
ت : سه‌شنبه ٢٠ فروردین ۱۳۸٧
نظرات ()

اصول تمرینات با وزنه

امروزه یکی از مهمترین روشهای تمرینی برای افزایش قدرت تمرینات با وزنه است. ولی باید بدانیم که تمرین با وزنه بسیار پیچیده و ظرف است.بنا بر این حتما باید زیر نظر مربی انجام شود.قبل از طرح موضوع کار با وزنه بهتر است کمی در مورد قدرت صحبت کنیم.قدرت یکی از مهمترین فاکتورهای آمادگی جسمانی است. اما باید بدانیم که در هر رشته از ورزش به نوع بخصوصی از قدرت نیاز داریم که سعی می کنیم تقسیمات قدرت از نظر آقای اسپاسوف را که یکی از بهترین مدرسان قدرت در سطح بین المللی است را بیان کنیم.لازم است اشاره کنیم که ایشان تحقیقات زیادی در این زمینه و در رشته های مختلف داشته اند.قدرت شامل :

 ۱   قدرت انفجاری

2    قدرت نسبی

3    قدرت مطلق

در اینجا روش تمرینی هر کدام از موارد بالا را بررسی می کنیم .




:: برچسب‌ها: علم تمرین, بدنسازی
ن : بهنام پارسا
ت : یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸٧
نظرات ()

آناتومی زانو
زانو مفصلی است که غیر از حرکت باز و بسته شدن دارای حرکات خفیف چرخش به باشد در تشکیل و نگهداری مفصل زانو,‌ استخوانها , رباطها و غضروف هایی شرکت می دهیم.
استخوانها :
سه استخوان در تشکیل مفصل زانو شرکت دارند.
در بالا استخوان ران و در پائین استخوان درشت نی و در جلو استخوان کشکک در تشکیل مفصل زانو شرکت می کنند.
استخوان نازک نی در تشکیل مفصل زانو شرکت ندارند اما درست در مجاورت بخش خارجی مفصل زانو قرار دارد.

 




:: برچسب‌ها: آسیب شناسی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۱٧ فروردین ۱۳۸٧
نظرات ()




۱- ورزش کن به خاطر ورزش، نه به منظور نفع شخصی و یا جاه طلبی. به قوانین و دوستانت وفادار باش، قوی بودن جزیی از خوب است.

۲- تمرین کن تا زمانی که زنده ای و تا هنگامی که قدرت داری، ولی مطیع قوانین ورزش باش. در حالی که استقامت و پایداری می کنی، به وظایف خودت آشنا باش.

...

..




:: برچسب‌ها: ورزشکاران
ن : بهنام پارسا
ت : جمعه ۱٦ فروردین ۱۳۸٧
نظرات ()

سلام
من بهنام پارسا دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم.
میخواهم با کمک شما دوستان عزیز یه دارکتوری کامل از مقالات و اخبار رشته تربیت بدنی در موضوعات مختلف برای استفاده شما دانشجویان و اساتید و علاقه مندان رشته تربیت بدنی فراهم آورم.
منتظر نظرهای شما برای موفقیت در این راه هستم.

با تشکر

 




:: برچسب‌ها: ورزشکاران
ن : بهنام پارسا
ت : جمعه ۱٦ فروردین ۱۳۸٧
نظرات ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.