مصرف کربوهیدراتها ۴۰تا ۶۰ دقیقه پیش از تمرین میتواند میزان شدت تمرینتان را تاحت تاثیرمثبت قرار دهد.کربوهیدراتها میتوانند باعث صرفه جویی در مصرف گلیکوژن عضلات شوند.در واقع گلیکوژن ذخیره کربوهیدرات موجود در عضلات است و منبع اصلی سوخت برای تمرین،بنا بر این مصرف مقدار مناسبی از کربوهیدرات ها قبل از تمرین از تخلیه سریع آنها ممانعت میکند.وقتی سطوح گلیکوژن به طور قابل توجهی کاهش میابد ،شدت تمرین شما همبه شدت تحت تاثیر منفی قرار میگیرد.
با ذکر این نکات لازم به ذکر است که کربوهیدراتهای ایده آل برای پیش از تمرین عبارتند از کربوهیدراتها با شاخص گلایسمیک پایین(منابع کند هضم کربوهیدرات)از جمله جو دو سر،غلات سبوس دار،برنج قهوه ای،و نانهای سبوس دار.به این دلیل که با سرعت کمتری هضم میشوند و نوسان شدیدی در سطح قند خون شما ایجاد نخواهند کرد،در نتیجه باعث میشوند بدن استفاده از ذخایر گلیکوژن عضلات را کاهش دهد.
نتیجه اینکه ذخایر گلیک.ژن شما در سطح بالاتری حفظ میشود و میتوانید تمرین شدیدتر و طولانی تری داشته باشید.
منبع:مجله Muscle&Fitness




:: برچسب‌ها: تغذیه ورزشی
ن : بهنام پارسا
ت : دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳٩۳
نظرات ()

پیری کاهش قوای روانی و جسمی است که در اثر گذشت زمان روی می دهد.  تعریف پیری  در کشورهای مختلف با توجه به شرایط فرهنگی متفاوت است.




:: برچسب‌ها: عمومی, رفتار حرکتی, بهداشت
ن : بهنام پارسا
ت : جمعه ۱٦ اسفند ۱۳٩٢
نظرات ()
فراخوان سومین همایش ملی " ورزش برای همه" - اردیبهشت ماه 1393 دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

چاپ مقالات برگزیده همایش در مجلات علمی پژوهشی و isc
 جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش مراجعه فرمایید



:: برچسب‌ها: همایش تربیت بدنی
ن : بهنام پارسا
ت : چهارشنبه ٧ اسفند ۱۳٩٢
نظرات ()




:: برچسب‌ها: همایش تربیت بدنی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٢
نظرات ()




:: برچسب‌ها: همایش تربیت بدنی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٢
نظرات ()

 

 




:: برچسب‌ها: همایش تربیت بدنی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٢
نظرات ()




:: برچسب‌ها: همایش تربیت بدنی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٢
نظرات ()




:: برچسب‌ها: همایش تربیت بدنی
ن : بهنام پارسا
ت : شنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٢
نظرات ()


 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.